سنتکام: یمن از ۱۷ اکتبر، ۱۵ حمله در دریای سرخ انجام داده است

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد یمن از ۱۷ اکتبر تاکنون ۱۵ بار به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ حمله کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با انتشار پیامی در حساب کاربری ایکس ضمن اعلام جدیدترین حمله انصار الله یمن به ناوچه لابون نوشت این جنبش یمنی از ۱۷ اکتبر تا به امروز ۱۵ بار به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ حمله کرده است.

به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، انصارالله یمن در ۲۳ دسامبر (دیشب) دو موشک ضد کشتی به خطوط کشتیرانی بین المللی در جنوب دریای سرخ از مناطق تحت کنترل این گروه در یمن شلیک کردند، ولی خسارتی به کشتی‌ها وارد نشد.

سنتکام گفت که این حملات چهاردهمین و پانزدهمین حمله انصارالله یمن به کشتی‌های تجاری از ۱۷ اکتبر بوده است.

پیش از این، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از راه اندازی یک ائتلاف بین المللی متشکل از یک نیروی چند ملیتی شامل انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل، اسپانیا و دانمارک برای محافظت از ترافیک دریایی در برابر حملات انصارالله به کشتی‌هایی که به سمت اسرائیل می‌روند، خبر داده بود.

آستین گفت که وظیفه اصلی این ائتلاف حل مشکلات امنیتی در بخش جنوبی دریای سرخ و خلیج عدن به منظور تضمین آزادی دریانوردی خواهد بود.

ارتش یمن در حمایت از مردم غزه طی چند عملیات کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ (شمال سواحل سومالی) و تنگه باب‌المندب هدف حمله قرار داده بود.

در پی این اقدام چندین شرکت بین‌المللی کشتیرانی تردد در کانال سوئز را به حالت تعلیق درآوردند. مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می‌شود یک آبراه مهم برای تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می‌شود.

این مسیر با اجتناب از دور زدن کل قاره آفریقا در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند. نیرو‌های ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را متوقف نکرده باشد حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

نوامبر گذشته، گروه انصارالله کشتی گلکسی لیدر متعلق به رامی اونگر، تاجر اسرائیلی را در واکنش به بمباران نوار غزه توسط اسرائیل توقیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار